REKLAMAČNÝ PORIADOK.
I. Všeobecné ustanovenia
1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri
jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté
ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu
nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2. Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia
kúpnej ceny za tovar. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníckeho
práva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia kúpnej ceny za tovar.
3. Kupujúci je povinný po prevzatí tovaru skontrolovať jeho množstvo, kvalitu a
balenie a neodkladne (bez zbytočného odkladu) oznámiť predajcovi prípadné
nedostatky.
4. Záruka sa vzťahuje len na výrobok uvedený na dodacom liste a faktúre a týka
sa všetkých vád zistených v záručnej dobe spôsobených chybou materiálu, chybnou
konštrukciou, alebo chybným spracovaním. Záruka sa vzťahuje na skryté vady na
predmete dodávky, ale nevzťahuje sa na vady, ktoré vznikli neodbornou
manipuláciou alebo neodborným zásahom na tovare po jeho odovzdaní kupujúcemu
alebo jeho zástupcovi. Následné poškodenie povrchu predmetu dodávky škrabnutím
a pod. sa nepovažuje za skrytú vadu.
5. Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo
náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci.
II. Lehoty na uplatnenie reklamácie
1. Záruka na tovar je 24 mesiacov. Záručné doby začínajú
plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa vzťahuje aj na
výrobky predávané vo výpredajoch, či so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava
kvôli určitej vade tovaru, túto vadu potom nie je možné reklamovať.
2. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na
použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto
lehoty.
3. Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24 mesiacov je
predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením
záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.
4. Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote,
inak tieto práva zanikajú.
III. Strata nároku na nároky zo záruky
Nároky plynúce zo záruky zanikajú, ak tovar bol :
poškodený prepravou spotrebiteľa,
mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou, alebo zlým skladovaním po
prevzatí tovaru,
zašpinený a neodborne vyčistený,
poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie,
znehodnotený nadmerným používaním alebo bol používaný na iný účel než sa
bežne používa,
poškodený od domácich zvierat a pod...
IV. Miesto uplatnenia reklamácie
1. Zjavné vady treba neodkladne reklamovať v kancelárii
predávajúceho Autodiely Košúty s.r.o. 177 Košúty 925 09 alebo na pobočke Autodiely
Košúty s.r.o. Stará vajnorská 39 831 04 Bratislava (reklamačné miesto)
predložením dokladu o zakúpení a zaplatení tovaru .
2. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3
pracovných dní a v odôvodnených prípadoch do 30 dní od uplatnenia reklamácie
cit: „ Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený
zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach
podľa všeobecného predpisu. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto
práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.“
3. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
4. V prípade reklamácie tovaru vystaví predávajúci reklamačný protokol v 2
vyhotoveniach, 1 vyhotovenia obdrží kupujúci, 1 vyhotovenie zostane v predajni.
5. Kupujúci dopraví reklamovaný tovar na reklamačné miesto za účelom posúdenia
opodstatnenosti reklamácie okrem prípadu, že predávajúci sa rozhodne posúdiť
opodstatnenosť reklamácie inak.
6. Reklamácia sa nevzťahuje na prirodzené starnutie a bežné opotrebovanie
výrobku.
V. Neodstrániteľné vady
1.Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa
prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania
veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
Autodiely Košúty s.r.o.